شستن مبل در منزل و تمیز کردن لکه ها

شستن-مبل-در-منزل

آموزش شستن مبل در منزل و روش از بین بردن لکه ها، با لکه بر مبل خانگی

در این مقاله میخواهیم بهترین روش های شستشوی مبل در خانه و تمیز کردن لکه ها را بیان کنیم. همچنین بهترین لکه بر مبل خانگی را به شما عزیزان آموزش میدهیم. مبل شویی در منزل معمولا توسط دستگاه های مخصوص مانند اگزافن و … صورت میگیرد. ولی روش هایی وجود دارد که با وسایلی ساده تر خودمان بدون پرداخت هزینه های اضافی شستن مبل در خانه را انجام داده و لکه ها را از بین ببریم. در این آموزش ما به بیان آسان ترین روش های شستن مبل با پودر لباسشویی می‌پردازیم. 

clean-beige-fabric-sofa
شستن مبل در منزل

نحوه  شستن مبل در منزل و تمیز کردن آن با شوینده‌های در دسترس

شما در حال نوشیدن و میل کردن قهوه باشید و یا اینکه در شبکه های مجازی در حال تماشای فیلم به سر برده و یا در کانون گرم خانواده قرار دارید، به هر حال معمولا کاناپه ها و مبلمان مکان مناسبی برای استراحت می باشند.

بعد از ساعت نشستن روی مبلمان و میل کردن انواع تنقلات احتمالاً مبل شما سرشار از انواع خرده ریزها شده است. احتمالا با استفاده از جاربرقی میتوانید تا حد زیادی از شر آنها خلاص شوید. ولی اگر به دنبال راه حل اساسی تری هستید بهتر است حدوداً هر 6 ماه طبق آموزش زیر عمل کنید.

شستشوی مبل در منزل یک موضوع عادی است، با این وجود هرچه مراقب مبلمان باشید و از آنها با نهایت دقت در برابر لکه ها مواظبت کنید در نهایت این امکان وجود دارد که  ریختن مواد خوراکی بر روی مبلمان سبب ایجاد بوی بد و یا تغییر رنگ ناشی از آن شود.

لازم نیست تا محصولات شوینده ی بسیار قوی را برای مبل شویی و تمیز کردن کاناپه از فروشگاه ها خریداری کنید. تمام چیزهایی که برای تمیز کردن و مبل شویی احتیاج دارید تنها چند ماده ی طبیعی ساده و در دسترس است. بسیاری از این مواد که خاصیت شویندگی بالایی دارند مطمئنا در کابینت های آشپزخانه ی هر شخصی پیدا می شوند.

در زیر میتوانید به بهترین روش های مبل شویی با بهره گیری و استفاده کردن از مواد طبیعی نگاهی بیاندازید.

قبل از شروع به کار فرآیند مبل شویی لازم است تا پارچه ی زیرین مبل را که معمولا در قسمت زیرین کوسن های مبل و یا کاناپه وجود دارد تمیز نمایید.

تمیز کاری به کمک برس

برای اطمینان پیدا کردن از تمیز بودن کافی و ایده آل مبلمان خانه ی خود، اولین گامی که باید برای شستن مبل در منزل انجام دهید این است که هرگونه خرده چوب و گرد و غبار و یا خاک را از روی سطوح داخلی کوسن های کاناپه جدا کنید.( در هنگام انجام دادن این کار ممکن است نیاز به دستکش پیدا کنید.)

برای مبل شویی در منزل در قدم اول شما احتیاج به یک پارچه ی تمیز و بسیار خشک دارید. با استفاده از این پارچه سطوح داخلی کوسن مبلمان را تمیز کنید. اطمینان پیدا کنید که تمامی سطوح داخلی کاناپه به طور کامل و یک دست تمیز  شده اند. برای نواحی خسته کننده و سرسخت مانند لکه های خشک باقی مانده بر روی کاناپه ممکن است احتیاج و نیاز به یک برس سفت و سخت و محکم داشته باشید.

نکته بسیار مهم در حین مبل شویی این است که در صورتی رنگ پارچه ی مبلمان شما روشن است ضروری است تا از یک پارچه ی سفید برای تمیز کاری و مبل شویی استفاده کنید. در این صورت پارچه ی خیس ممکن است در حین مبل شویی سبب تغییر رنگ مبلمان شما شود.

steam-cleaned-natural-fabric-sofa
مبلمان و شتستشوی آنها

چگونه مبل خود را تمیز کنیم؟

اگر مبل پارچه ای دارید، 1/4 فنجان سرکه ، 3/4 آب گرم و 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. محلول را درون یک بطری اسپری بریزید. بر روی قسمت کثیف مبل اسپری کنید. سپس با پارچه نرم و تمیز تا زمانی که لکه ها برطرف شود ، مالش دهید.

از بین بردن بوی بد مبلمان

مبلمان و کاناپه ها به دلیل ماهیت الیاف ساخته شده  در آنها بوی حیوانات خانگی را به خود جذب میکنند و یا اینکه ممکن است در اثر ریخت و پاش نوشیدنی های گازدار بر روی شان بوی بدی داشته باشند. با گذشت زمان این عامل میتواند سبب ایجاد رایحه ای ناخوشایند در خانه شود که در واقع چیز جالبی به خصوص در مهمانی ها نمی باشد.با این وجود این بوی ناخوشایند می تواند با یک دئو درایزر اثاث کشی به طور موقت از بین رود اما این تنها یک راه حل موقت است و دائمی نیست.

شما نیاز به یک تمیز کننده ی دائمی که طبیعی باشد خواهید داشت تا بوی بد ایجاد شده را از بین ببرد.

در این قسمت نحوه حذف بوی بد در هنگام مبل شویی برای شما آورده شده است. چیزهایی که به آنها نیاز دارید عبارتند از؛

جوش شیرین

پاک کننده ی فرش های خشک به صورت اختیاری

چگونه این مراحل را انجام دهیم؟

1- در نخستین مرحله از مبل شویی لازم است تا هرگونه خرده چوب و گرد و خاک را از روی مبلمان بردارید.

2- سپس به مدت بیست دقیقه بر روی مبلمان و کاناپه جوش شیرین بپاشید و اجازه دهید تا به درون منافذ کاناپه داخل شود.

3- حالا با کمک یک قلم مو جوش شیرین را در سراسر مبل پخش کنید.

4- در این مرحله از مبل شویی برای از بین بردن لکه های سخت جوش شیرین را با تمیز کننده فرش مخلوط کرده و باز بیست دقیقه رها کنید.

5- اگر لکه ها و بوی بد مبلمان با انجام این مراحل مبل شویی از بین نرفت توصیه میشود تا از بخارشو استفاده کنید.

stain-free-grey-fabric-sofa
شستشوی مبل در منزل

آموزش ساخت لکه بر خانگی قوی جهت شستشوی مبل در خانه

در این مرحله میخواهیم به شما روش ساخت لکه بری آسان با قدرت زیاد جهت از بین بردن لکه های مبل و یا زردی تشک خوشخواب را آموزش دهیم. پس همچنان با ما همراه باشید.

در ابتدا مطابق شکل زیر مقداری صابون لباسشویی را در ظرفی رنده می‌کنیم. حتماً از صابون لباس شویی استفاده کنید.

remove-stain-on-sofa-by-soap
مقداری صابون لباسشویی را جهت شستشوی مبل در خانه رنده کنید

حال یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قرص ماشین ظرفشویی یا ژل مخصوص ماشین ظرف شویی به محلول اضافه کنید.

how-to-made-DIY-stain-remover-for-sofa
اضافه کردن ژل ماشین ظرفشویی و جوش شیرین به محلول لکه بر مبل خانگی

حال مطابق شکل به محلول آب جوش اضافه کرده، خوب هم بزنید و در ظرف اسپری بریزید.

remove-stain-on-sofa-by-soap-2-min
محلول لکه بر را در ظرف اسپری بریزید.

در این مرحله محلول لکه بر مبل خانگی شما آماده شده است. بسیار مهم است که در ابتدا مبل یا تشک را با جاروبرقی تمیز کنید. سپس محلول را بر روی لکه اسپری کرده و با اسفنج یا مسواک مالش دهید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا لکه و یا زردی تشک خوشخواب کاملاً از بین برود.

در صورت تمایل میتوانید مقداری جوش شیرین بر روی لکه بریزید و بعد از چند دقیقه با دستمال نمدار تمیز کنید. این کار به خشک شدن سریعتر و خوشبو شدن مبل یا تشک شما کمک زیادی میکند. در نهایت مجدداً با جاروبرقی تمیز کنید.

شستشوی مبل در منزل جهت از بین بردن لکه های سخت و عمیق

مبلمان پارچه ای معمولا لکه ها را به خود جذب میکنند.در واقع هر شخصی که یک لکه از شربت بر روی مبلمان پارچه ای اش ریخته باشد این واقعیت را درک میکند. خوشبختانه یک سری روش های طبیعی برای از بین بردن این که های سفت و سخت بدون استفاده از مواد شوینده شیمیایی وجود دارد. در زیر یکی از فوق العاده ترین روش های مبل شویی ارائه شده است.

نحوه شستن مبل در منزل و حذف لکه ها از روی پارچه مبل، آنچه که نیاز دارید:

سرکه ی سفید

مایع شستشو

آب گرم

جوش شیرین

چگون این مراحل را انجام دهیم؟

به اندازه ی یک قاشق چای خوری مایع شستشو، سرکه ی سفید، جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید.(رنگ مخلوط ایجاد شده باید سرخ شود، زیرا جوش شیرین و سرکه با یکدیگر واکنش نشان میدهند.)

سپس این ترکیب را بر روی لکه های ایجاد شده بر روی مبل قرار داده و اجازه دهید به مدت ده دقیقه باقی بماند.

هنگامی که خشک شد سطح را با کمک یک پارچه ی تمیز پاک کنید،

نکته ی مهم مبل شویی: ترکیب کردن جوش شیرین و سرکه ی سفید برای از بین بردن لکه های بسیار سخت مفید است. آن ها را با هم ترکیب کنید و بر روی مبل بمالید. جوش شیرین با سرکه واکنش نشان میدهد و یک فرمول اسیدی به وجود می آورد.

در صورتی که پارچه ی مبلمان شما مدت ها است دچار فرسودگی و پارگی شده است تنها تمیز کردن آن ممکن است سبب بازگشت جلا به مبلمان نشود. در این صورت می توانید با استفاده از یک روکش لکه های سفت و سخت مبلمان را پنهان کنید.

آیا بخارشو برای شستشوی مبل در منزل مناسب است؟

اگر بخارشو خانگی در خانه دارید در صورت استفاده صحیح، میتواند برای شستن مبل در منزل بسیار کارآمد باشد.  زیرا ساختار لکه ها را می شکند و پارچه را خوشبو می کند. ولی در هنگام استفاده از آن موارد زیادی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

پیشنهاد میکنیم با مطالعه آموزش شستن مبل با بخارشو ، قبل از استفاده با روش استفاده از آن آشنا شوید.

مبل شویی با کمک متخصصین

گاهی مدتهاست که مبل ها شسته نشده اند. و دارای لکه های زیاد، سخت و عمیقی می‌باشند. شستن مبل توسط خود برای لکه های موضعی و تازه بسیار مناسب است. ولی شستشوی کامل یک دست مبل، ممکن است علاوه بر داشتن هزینه های مواد شوینده، نتیجه مطلوب را نیز حاصل نکند. در اینگونه موارد مبل ها معمولاً کاملاً مرطوب میشوند. و در صورتی که این رطوبت به سرعت خشک نشود، به پارچه مبل آسیب وارد میشود. تکنسین های مبل شویی بعد از شستشو به سرعت پارچه مبل را با دستگاه تا 80 درصد خشک میکنند.

به یاد داشته باشید ما در مجموعه آقای مبل با بررسی نظریات مشتریان عزیز در بسیاری از شهرهای ایران، ممتازترین متخصصان مبل شویی در منزل را برگزیده‌ایم. همواره میتوانید با مراجعه به بخش شستشوی مبل در منزل بهترین متخصصان مبل شویی را در شهر و منطقه خود بشناسید. ایشان در اسرع وقت و با هزینه مناسب مبل های شما را دوباره نو و زیبا می‌کنند.

در صورتی که با لکه های سرسختی از انواع مواد مختلف مانند شکلات و لاک ناخن گرفته تا لکه خون یا چسب و غیره همواره میتوانید با مراجع به مجله آموزش مبل شویی روش اختصاصی از بین بردن آن لکه ها را مطالعه کنید. همچنین بیاد داشته باشید با کلیک بر روی لینک زیر بهترین متخصصان مبل شویی در دسترس شما هستند. آنها با تحقیقات زیادی از نگاه کابران شهر شما انتخاب شده‌اند و می‌توانند شستشوی مبل شما را در منزل با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت انجام دهند.

بهتر است هرچند وقت یک بار مبل های خود را به طور کامل تمیز کنم؟

پاسخ به این سوال بستگی به میزان استفاده و همچنین میزان آلودگی شهر و محله شما دارد. ولی ما پیشنهاد میکنیم به طور سالانه و یا حداکثر هر دو سال یک بار نسبت به شستشوی کامل مبل خود اقدام کنید.

بله!!! حتماً راه های بهتری هست. ما پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدامی جهت تعویض رویه مبل و متقبل شدن هزینه های بسیار گزاف نسبت به مبل شویی توسط متخصصین این کار و با قیمت بسیار ارزان تر اقدام کنید. در اکثر موارد از تغییر ظاهر مبل و نو شدن آن متعجب خواهید شد. و از طرف دیگر مبلغ زیادی در هزینه های شما سرفه‌جویی خواهد شد.

جوش شیرین گاهی برای از بین بردن لکه های روشن مفید است. ولی بیشترین کاربرد آن جهت خوشبو کردن مبل ها است.مقدار زیادی جوش شیرین معمولی را روی روکش مبلمان بپاشید و اجازه دهید حداقل 20 دقیقه بماند. جوش شیرین به آزاد شدن بوها و از بین بردن برخی لکه های روشن پارچه کمک می کند.

آموزش تمیز کردن مبل با جوش شیرین را مطالعه کنید.

شامپو فرش برای شستن لکه های موضعی بر روی سطح مبل گزینه مناسبی است. پیشنهاد میکنیم آموزش شستن مبل با شامپو فرش را مطالعه کنید.

مجله آقای مبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *