تعمیر مبل راحتی

تعمیرات-مبل-راحتی

تعمیرات مبل راحتی

بهترین کارگاه های تعمیرات مبل جهت تعمیر مبل راحتی توسط همکاران ما در مجموعه آقای مبل برگزیده شده اند. ایشان با توجه بررسی نظریات بسیاری از شما عزیزان انتخاب میشود.

تعمیر-مبل-راحتی-1
🔧🔨تعمیر،بازسازی و تغییر مدل یک دست مبل راحتی
1️⃣مبل ۷نفره (۳+۲+۱+۱)
2️⃣ پارچه به انتخاب مشتری هانزو
3️⃣ استفاده از فوم سرد ارتفاع ۱۲ سانت با ضمانت ۴۸ ماه برای کف مبل
4️⃣ تعویض کامل اسفنج دسته ها
5️⃣ تغییر مدل تکیه گاه و تبدیل مدل آن از مدل قدیمی به شیاری

هزینه تعمیر مبل راحتی

به طور کلی هزینه تعمیر مبل راحتی کمتر از هزینه تمام شده تعمیر مبل استیل میباشد. مهمترین علت آن نیز ظرافت کمتر در ساخت مبل راحتی و اجرت پایین تر آن میباشد. البته قیمت تعمیر همیشه بستگی به نوع ایراد و متریال بکار رفته دارد.

قیمت تعمیر مبل راحتی نیز به مواردی چون نوع فوم یا اسفنج به کار رفته، متراژ و کیفیت پارچه استفاده شده، نوع تسمه کشی یا فنربندی و … بستگی دارد. جدول زیر متوسط هزینه های تعمیر مبل راحتی در سال 1403 را نشان میدهد. 

قیمت تعمیر مبل راحتی 7 نفره – تعرفه 1403

(کلیه قیمت ها به تومان میباشند)

نوع خدمات تعمیر مبل استیل برآورد تقریبی هزینه
قیمت تعویض پارچه مبل 7 نفره راحتی  1.800.000 تا 19.500.000
هزینه تعویض فوم/ اسفنج مبل 7 نفره راحتی  3.700.000 تا 15.500.000
اجرت تسمه کشی مبل راحتی 7 نفره  950.000 تا 5.900.000
هزینه تعویض فنربندی مبل راحتی 7 نفره  1.700.000 تا 9.000.000
هزینه صدا گیری مبل استیل 7 نفره نیاز به بازدید

نکته مهم: همانطور که بیان شد این قیمت ها کاملاً تقریبی میباشد و هزینه دقیق تعمیر مبل استیل با توجه به متریال مصرفی و نوع ایراد میتواند متفاوت باشد.

به طور کلی هزینه تعمیر مبل راحتی شامل موارد زیر میشود:

  • قیمت خرید پارچه مبل / چرم مبل
  • هزینه رفع ایراد و یا تعویض فوم، ابر یا اسفنج
  • هزینه رنگ آمیزی
  • اجرت و دستمزد تعمیرکار مبل

با توجه به نوع ایراد مبل ممکن است هزینه تعمیر مبل راحتی شما شامل تمام یا برخی موارد بالا باشد.

آیا تعمیر مبل راحتی به صرفه است؟

به طور کلی میتوان اینگونه به این سوال پاسخ داد. اگر کلاف و چهار چوب مبل سالم است و کیفیت خوبی دارد، تعمیر مبل به صرفه است. البته کیفیت تعمیر همیشه بستگی به مهارت استادکار، کیفیت متریال انتخابی مانند پارچه، اسفنج و … دارد. در صورت کیفیت خوب، مبل تعمیری هیچ تفاوتی با مبل نو ندارد.

تعمیر-مبل-راحتی-2
🔧🔨تعمیر،بازسازی و تغییر مدل یک دست مبل
1️⃣مبل ۷نفره (۳+۲+۱+۱)
2️⃣ پارچه به انتخاب مشتری مسکو ایرانی درجه ۱
3️⃣ استفاده از فوم سرد با ضمانت ۴۸ ماه برای کف مبل
4️⃣ تعویض کامل اسفنج دسته ها
5️⃣ تعویض پایه مبلمان
6️⃣ لمسه کردن تکیه گاه مبل
7️⃣ استفاده از پارچه ۲ رنگ به سلیقه مشتری

برای تعمیر مبل راحتی اسفنج بهتر است یا فوم سرد

هر دو نوع اسفنج فوم سرد و اسفنج ساده، در صنعت تولید مبل‌های راحتی استفاده می‌شوند. به طور کلی این مورد با توجه به نیاز و سلیقه مشتری و همچنین مدل و کاربرد مبل مشخص میشود. اسفنج ساده از نظر قیمت ارزان‌تر از فوم سرد است. همچنین، با وجود این که فوم سرد سخت تر از اسفنج ساده است، اما به دلیل مقاومت بالایی که در برابر فشار و تغییر شکل دارد، به طور معمول در صنعت تولید مبل‌های راحتی استفاده می‌شود. فوم سرد نیز معمولاً دارای بازده بالاتری در طولانی مدت است و بهترین توصیه برای استفاده در مبل راحتی است. بنابراین، در انتخاب نوع اسفنج برای ساخت مبل راحتی، باید به ویژگی‌های طراحی، کیفیت، قیمت و نیاز مشتری توجه کرد. البته هر دو مدل اسفنج تراکم بالا (30 یا 35 کیلو) و فوم سرد شرکتی در تعمیرات مبل با کیفیت مورد استفاده قرار میگیرد.

تعمیر-کاناپه-پارچه-ای
این مبل دچار آسیب جدی بر روی روکش و زیرکار، فوم، فنرها و مقداری از کلاف و فریم بود.
✅سرویس کامل زیرکار فم،فنر و اسفنج داخل مبلمان …
✅سرویس تعویض کامل روکش…
✅مقاوم سازی و بازسازی فریم(کلاف چوبی)
مشاوره در تهیه پارچه

کدام پارچه برای مبل راحتی مناسب است؟ (تعویض پارچه مبل راحتی)

پارچه و یا رویه مبل قسمتی از آن است که بیشترین تماس را با افراد دارد. قیمت تعویض پارچه مبل راحتی به عواملی چون جنس، طرح و متراژ پارچه بستگی دارد. در هنگام خرید پارچه مبلی علاوه بر در نظز گرفتن طرح و رنگ پارچه، مواردی چون محل قرارگیری مبل و میزان نظافت مورد نیاز آن را نیز در نظز بگیرید. برای مثال هنگام تعویض پارچه مبل راحتی بهتر است از پارچه های بادوام تر و ضخیم تر استفاده کنید. زیرا مبل های راحتی در معرض استفاده مکرر و احتمالاً شستشوی زیاد قرار دارند. همچنین بهتر است اگر مبلمان راحتی شما از کلاف و اسکلت خوبی برخوردار نیست از پارچه های گران برای آن استفاده نکنید. زیرا در صورت از بین رفتن کلاف تمام هزینه های شما به هدر میرود.

تعمیر-مبل-راحتی-4
تعمیر مبل راحتی: تغییر طرح و تعویض پارچه و فوم
جنس پارچه: سافت چینی
طرح:خط موازی
تقویت:تسمه کشی،اسفنج

چرم پارچه: چرم پارچه نوعی پارچه با طرح چرم میباشد. این پارچه ظاهری شبیه چرم دارد ولی مانند چرم پوسته پوسته نمیشود و نگهداری آن راحت تر است. همچنین به علت بافت ریز و متراکمی که دارد، مقاومت خوبی داشته و لکه ها به راحتی درون آن نفوذ نمیکنند و تمیز کردن لکه ها و کثیفی ها راحت است. از مشهورترین چرم پارچه موجود در بازار پارچه مبلی ایران میتوان به پارچه های ملیتا، هانزو، مایا، ماریو، گری و اروس اشاره کرد.

تعمیر-مبل-راحتی-11
تعمیر مبل راحتی:
☑ چرم پارچه هانزو
✅ طرح آب دوزی لوزی برجسته
☑ جنس چوب و پایه نراد
✅ متریال ابر کیفیت بالا

پارچه مخمل: پارچه مخمل یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های استفاده شده برای تهیه مبل راحتی است. این پارچه بسیار نرم و شیک بوده و تنوع رنگی بسیار زیادی دارد. امروزه انواع مخمل مصنوعی در رنگ ها و طرح های بسیار متنوع با کیفیت های گوناگون تولید میشوند. پارچه مخمل در انواع ساده، برجسته، کوبیده و … تولید میشود.

پارچه گونی بافت: این پارچه در تولید مبلمان هایی به سبک مدرن کاربرد فراوان دارد. پارچه گونی بافت از الیاف کناف تولید شده (البته امروزه از مواد دیگری نیز برای تولید این پارچه استفاده میشود) و مقاومت بالایی دارد.

شما میتوانید پارچه های مبلی را از فروشگا های مختلف تهیه کرده و به تعمیرکار مورد نظر خود بسپارید. همچنین میتوانید پارچه مبل را از کالیته های متنوع خود تعمیرکار انتخاب کنید. بسیاری از تعمیرکاران معتبر مبل انواع پارچه مبلی را جهت ارائه به مشتری موجود دارند.

تعمیر-مبل-راحتی-9
تعمیر مبل راحتی:
💢 پارچه مسکو چینی
💢 ابر ۳۵ کیلو
💢 پایه چوب روس

پارچه های مبلمان انواع گوناگونی مانند مسکو، مازراتی، پورشه، طرح چرم و غیره در طرح ها و رنگ های متنوع ور ضخامت های گوناگون و با قیمت های بسیار متنوع موجود هستند. در صورتی که تصمیم به تعویض پارچه مبل دارید در بخش تعویض پارچه مبل میتوانید با انواع پارچه مبلی آشنا شوید. همچنین در قسمت تعمیر مبل میتوانید بهترین تعمیرکاران مبل را با کالیته پارچه های مبلی متنوع به تفکیک هر شهر ببینید.

هشدار: اگر از خدمات مبل شویی جهت شستشوی مبل استفاده میکنید، استفاده از مواد شوینده با کیفیت در افزایش طول عمر پارچه تاثیر بسزایی دارد. در حالی که استفاده از مواد بی کیفیت مبل شویی به راحتی میتوان موجب فرسوده شدن پارچه مبل راحتی گردد. مجموعه آقای مبل با بررسی نظریات بسیاری از هموطنان عزیز برترین تکنسین های مبل شویی در منزل را به تفکیک شهر معرفی میکند. جهت آشنایی با متخصص برگزیده شهر محل سکونت خود به مبل شویی در منزل مراجه کنید.

تعمیر-و-رویه-کوبی-مبل-راحتی
تعمیر مبل راحتی:
🔸مبل ال همراه با صندلی ناهارخوری
🔸چرم پارچه پرتو چین
🔸بازسازی کامل و رویه کوبی

رویه کوبی مبل راحتی

به طور کلی به فرآیند تعویض پارچه مبل، فوم یا اسفنج آن و در صورت نیاز فنرها رویه کوبی مبل گفته میشود. رویه کوبی مبل راحتی راه‌حلی اقتصادی جایگزین خرید مبلمان نو میباشد. همچنین با رویه کوبی مبل میتوانید تغییری اساسی در دکوراسیون منزل ایجاد کنید. قیمت تمام شده رویه کوبی مبل به عوامل بسیاری (پارچه، فوم و …) که پیشتر در مورد آنها صحبت شد بستگی دارد.

 
تعمیر-مبل-راحتی-6
رویه کوبی و تعمیر مبل راحتی:
🔹️تعویض پارچه . تماماً
🔸️ تعویض اسفنج و فوم بدنه . تماماً
🔹️ تغییر رنگ نمای کار ( قسمت چوب ها)
🔸️ ترمیم شکستگیه بعضی از دسته ها
🔹️ تغییر کلی مبل (بروزرسانی)

تعمیر دسته مبل راحتی

دسته مبل راحتی در اثر استفاده های اشتباه مانند نشستن روی آن و یا عوامل دیگر ممکن است شکسته و یا ایراد پیدا کند. در اکثر مبل ها تعویض یا تعمیر دسته مبل امکان پذیر است. استفاده از تعمیرکار مجرب و باتجربه برای یکدست و زیبا شدن نتیجه کار بسیار اهمیت دارد.

تعمیر-دسته-مبل-راحتی
تعمیر دسته مبل راحتی

تعمیر نشیمن مبل راحتی

فوم ها یا ابرهای نشیمن مبل راحتی معمولاً یکی از اولین مواردی هستند که ایراد پیدا میکنند. مهم ترین ایراد آنها از دست دادن شکل اولیه خود میباشد که به صورت فرو رفتن اسفنج و گود شدن نشیمن مبل نمایان میشود. انواع فوم سرد و گرم با کیفیت های پایین، متوسط و بالا و با قیمت های ارزان و گران وجود دارد. فوم های کیفیت پایین و متوسط معمولا عمر مفیدی بین 1 تا 4 سال دارند. در صورت استفاده از فوم سرد باکیفیت بالا و اصطلاحاً خاصیت ارتجاعی بالا این زمان افزایش میابد. همچنین اینگونه فوم بعد از نشستن روی آن یه سرعت به حالت ابتدایی خود باز می‌گردد.

تعمیر-مبل-راحتی-10
تعمیر نشیمن مبل راحتی: تعویض پارچه + تعویض اسفنج و فوم بدنه + تغییر رنگ + باز سازی کلاف

مهم ترین عامل تعیین کننده در طول عمر فوم، تراکم و ضخامت آن است. ایتفاده از فوم سرد 1.5 تا 2.5 پوند بر فوت مکعب و یا اسفنج تراک بالای 30 یا 35 کیلویی برای تعمیر مبل با کیفیت بالا مناسب است. البته برای مبل های راحتی که در مکان های عمومی قرار دارند بهتر است از فوم با تراکم 2.5 تا 3 استفاده شود. انتخاب استفاده از فوم یا اسفنج بنا به تشخیص تعمیرکار مبل و باتوجه به مدل و محل استفاده (نشیمن دسته و …) مشخص میشود. به طور کلی از آنجا که در مبلمان راحتی معمولاً از پارچه های نازک و کشی استفاده میشود، انعطاف پذیری اسفنج سبب ایجاد نشیمن بهتر در آنها میشود. از این رو معمولاً برای تعمیر نشیمن مبل راحتی از اسفنج استفاده میشود. ولی در نهایت تشخیص درست این امر بر عهده تعمیرکار مبل راحتی است.

راهنمای تعمیر مبل راحتی در خانه

اگر پارچه مبل راحتی شما دچار پارگی کوچکی شده و یا اسکلت آن شکستگی جزئی دارد احتمالاً خود میتوانید نسبت به تعمیر مبل راحتی در خانه اقدام کنید. پیشنهاد میکنیم برای این کار تعمیر مبل در خانه را بخوانید.

تعویض-پارچه-مبل-راحتی
تعمیر مبل راحتی
🔸مبل ال ۷ نفره
🔸چرم پارچه پرتو چین
🔸بازسازی کامل و روکوبی

چگونه بهترین تعمیرات مبل راحتی را انتخاب کنیم

تعمیر مبل راحتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب میتواند راه حلی ایده‌آلی جایگزین خرید مبلمان نو باشد. مبلمان تعمیر شده با کیفیت بالا شامل تعویض پارچه، رویه کوبی مبل، تقویت نشمین (ابر یا اسفنج) و در صورت نیاز رنگ کاری از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با مبل نو ندارد. برای انتخاب بهترین کارگاه های تعمیر مبل سعی کنید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • قیمت تنها ملاک انتخاب شما نباشد. حتماً نمونه کارهای کارگاه تعمیر مبل را ببینید و توجه کنید که چه مقدار اصطلاحاً بار سوار مبل میکنند. (از لحاظ ابر و فوم و اسفنج)
  • از مراحل انجام کار عکس و تصویر داشته باشند. بررسی کنید که مبل رو کامل میشکافند و متریال فرسوده را پاکسازی میکنند. متاسفانه بعضیها حتی مبل را نمیشکافند و فقط تقویت سطحی میکنند و پارچه جدید را روی همان کار قبلی رویه کوبی میکنند.
  • چه برای تولید و چه تعمير توجه کنید که اگر بخواهید قبل از شروع همکاری یا در حین کار در محل کارگاه حضور داشته باشید مشکلی با حضور شما نداشته باشند یا اگر نمیتوانید حضوری در محل باشید، ایشان عکس یا فیلم از مراحل انجام کار برای شما ارسال کنند.
  • سوالات شما را با دقت و حوصله جواب بدهند و تخصص انجام تمامی مراحل کار تعمیر مبلمان رواداشته باشند.
  • اگر مبل دوخت یا لمسه تزئینی دارد تا زمانیکه شما نخواهید گروه تعمیرات حق حذف آنها را ندارد. مگر اینکه شما بخواهید آن دوخت ها و یا لمسه ها از روی مبل حذف شود.
تعمیر-مبل-راحتی
قبل و بعد تعمیر✅
تعویض پارچه و تعویض فوم و ابر
تعویض پایه مبل و تغییر ظاهر

مراحل تعمیر مبل راحتی با استفاده از فوم و اسفنج را در این ویدئو کوتاه ببینید.


 

نمونه کار تعمیر مبل راحتی

تقویت کش و تسمه کف مبل، تقویت ابر و اسفنج دسته و تکیه گاه، تعویض ابر کف مبل با فوم سرد درجه یک، رنگ کتری و لکه گیری پایه های

نمونه کار تعمیر مبل راحتی

تعمیر و تقویت نشیمن و تکیه گاه (اسفنج مبل)

نمونه کار تعمیر مبل راحتی

تعویض روکش مبل و تعمیر افت نشیمن مبل راحتی

تعمیر صندلی اپن و تعویض پارچه صندلی اپن

نمونه کار تعمیر مبل راحتی

خدمات انجام شده :
رویه کوبی، خیاطی. برش و الگو ، تعویض پارچه خارجی مایا
تقویت جنس کف و بدنه، کار تمام ویسکوز، نجاری شکستگی دسته ها

مجله آقای مبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *